Regulamin
Strona główna » Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO | ||
Wstęp
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://castoni.pl
prowadzony jest przez Annę Zapart wykonującą działalność gospodarczą pod firmą CASTONI
Anna Zapart pod adresem ul. Jana Matejki 10 lok. 16, 41-902 Bytom, NIP: 9372362313,
REGON: 072816406, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki.
Dane kontaktowe
Sprzedawcy: – telefon: +48 507 185
202, – adres e-mail: info@castoni.pl.
Niniejszy dokument (stanowiący równocześnie
regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną) zwany dalej „Regulaminem”, określa rodzaje i zakres świadczenia
usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady
zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady
wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy a także
tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
§1. Definicje
1.
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy. 2.
Formularz
rejestracji –
formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta
klienta. 3.
Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym
umożliwiający złożenie zamówienia w celu dokonania zakupu Produktu. 4.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną
zawierająca umowę ze Sprzedawcą. 5.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 6.
Konto
klienta – zbiór zasobów w
systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na
temat Klienta w tym informacje adresowe oraz historia zamówień. 7.
Newsletter – usługa umożliwiająca subskrybowanie i otrzymywanie
drogą elektroniczną bezpłatnych informacji o Produktach i promocjach Sprzedawcy. 8.
Produkt – produkt, który Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego. 9.
Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://castoni.pl. 10.
Sprzedawca – Anna Zapart wykonująca działalność gospodarczą pod firmą CASTONI Anna
Zapart pod adresem ul. Jana Matejki 10 lok. 16, 41-902 Bytom, NIP: 9372362313,
REGON: 072816406. 11.
Umowa sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest zakup Produktu. 12.
Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem
Sklepu internetowego. 13.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§2. Postanowienia
ogólne
1.
Sprzedawca
zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach
określonych w Regulaminie. 2.
Klient
zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. 3.
Klient
korzystający z Usług Sprzedawcy zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego
Regulaminu. 4.
Sprzedawca
przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. 5.
Klient
wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę
danych osobowych w celu realizacji umowy. Szczegółowe warunki gromadzenia,
przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Sprzedawcę określa „Polityka
prywatności” Sklepu internetowego. 6.
Informacje
dotyczące Produktu znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. 7.
Wszelkie ceny
podane na stronie Sklepu internetowego są cenami brutto. 8.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów dostępnych w
Sklepie internetowym, wprowadzania nowych Produktów jak i też przeprowadzania i
odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już
promocjach. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny
Produktu Sprzedawca na stronie Produktu wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią
najniższą cenę produktu, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem
promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej
ceny. 9.
Zakazane
jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym.
Klient zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych Sprzedawcy w
sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie
określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń. 10.
Szczególne
zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość
uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez
sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te
dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub
uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Sklepu
internetowego.
§3. Usługi
i ogólne warunki świadczenia usług
1.
Sprzedawca
za pomocą Sklepu internetowego świadczy drogą elektroniczną usługi poprzez: a)
udostępnienie
treści o ofercie i Produktach na stronie Sklepu internetowego, b)
umożliwienie
wypełnienia formularza zamówienia w celu zawarcia umowy sprzedaży, c)
umożliwienie
dokonania rejestracji w celu utworzenia Konta klienta i utrzymanie Konta klienta
Sklep internetowego, d)
przesyłanie
Klientom informacji o promocjach i Produktach w formie „Newslettera”. 2.
Usługi
określone w pkt 1 świadczone są nieodpłatnie. 3.
Umowa o
świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia
formularza zamówienia zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie
przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z
chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania
wypełnionego formularza Sprzedawcy. 4.
Umowa o świadczenie
usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia rejestracji i prowadzenia
Konta klienta zawierana jest z Klientem na czas nieoznaczony w momencie
dokonania przez niego rejestracji w Sklepie internetowym. Założenie Konta
klienta („rejestracja”) odbywa się za pomocą funkcjonalności dostępnej na
stronie Sklepu internetowego – Formularza rejestracji. Posiadanie Konta klienta
nie jest wymagane do złożenia zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie
internetowym. 5.
Umowa o
świadczenie drogą elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas
nieokreślony z chwilą zapisania się Klienta do usługi „Newsletter” za pomocą
funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego oraz ulega
zakończeniu z chwilą wypowiedzenia przez Klienta umowy zgodnie z zasadami
określonymi Regulaminem lub po wypisaniu się z listy subskrypcyjnej za pomocą
hiperłącza (linku) zawartego w wiadomościach Newsletter. 6.
Wymagania
techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę: a)
urządzenie
z dostępem do sieci Internet, b)
przeglądarka
internetowa obsługująca pliki Cookies, c)
dostęp do
poczty elektronicznej. 7.
Klient
ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie
z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
§4.
Umowa sprzedaży
1.
Sprzedawca
umożliwia składanie zamówień na Produkty dostępne w Sklepie internetowym za
pomocą Formularza zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny
7 dni w tygodniu. 2.
W celu
złożenia zamówienia poprzez Formularz zamówienia dostępny na stronie
internetowej Klient dokonuje wyboru Produktu dostępnego w Sklepie
internetowym określając ilość jaką zamierza nabyć oraz wskazując cechy
zamawianego Produktu (o ile dotyczy). Po dokonaniu wyboru Produktu (dodanie
Produktu do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną w Sklepie internetowym),
Klient wypełnia Formularz zamówienia wskazując w nim dane niezbędne do
realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, a następnie potwierdza złożenie
zamówienia za pomocą przycisku „Kupuję i płacę”. 3.
Po
otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na
podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie
o przyjęciu zamówienia. Następnie Sprzedawca po weryfikacji możliwości
realizacji zamówienia przesyła Klientowi wiadomość potwierdzającą zamówienie. Z
chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości potwierdzającej zamówienie dochodzi
do zawarcia umowy sprzedaży. 4.
Wiadomość
potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży,
a w szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Produktu, całkowitą
cenę do zapłaty wraz z kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych
rabatów (o ile dotyczy).
§5.
Czas realizacji zamówienia oraz dostawa
1.
Sprzedawca
realizuje zamówienia według kolejności ich wpłynięcia (z uwzględnieniem §6 pkt 3
niniejszego Regulaminu). 2.
Na czas
realizacji zamówienia składa się przygotowanie, skompletowanie, spakowanie oraz
wydanie Produktu przez Sprzedawcę. Czas realizacji zamówienia wynosi do trzech dni
roboczych. 3.
Zamówienia
złożone w dzień roboczy po godzinie 14.00 oraz w dni wolne od pracy traktowane
są jak złożone następnego dnia roboczego. 4.
W przypadku
gdy część zamówienia składającego się z kilku Produktów nie jest aktualnie
dostępna, Klient jest o tym informowany telefonicznie bądź za pomocą wiadomości
e-mail i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia (częściowa
realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bądź
wybór Produktu zamiennego). 5.
W przypadku
zamówień składających się z kilku Produktów o różnej dostępności, a mających
zostać dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji zamówienia będzie
uzależniony od terminu skompletowania przez Sprzedawcę ostatniego Produktu
objętego zamówieniem, chyba że w uzgodnieniu z Klientem postanowiono inaczej. 6.
Do czasu
realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy Produktu do Klienta przez przewoźnika
zgodnie z wybraną przez Klienta metodą dostawy. Informacje o metodach oraz
kosztach dostawy dostępne są na stronie Sklepu internetowego oraz wskazywane są
Klientowi w trakcie składania zamówienia. 7.
Zamówienia
wydawane są przewoźnikowi do dostawy wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do
piątku. 8.
Po
otrzymaniu przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego
zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń bądź innych
nieprawidłowości powinien w obecności kuriera sporządzić protokół ze szkody
oraz zawiadomić Sprzedawcę. 9.
W przypadku
odmowy przyjęcia przesyłki lub braku możliwości jej doręczenia z przyczyn
leżących po stronie Klienta, Sprzedawca posiada uprawnienie do obciążenia
Klienta kosztami poniesionymi w związku z taką sytuacją (np. koszty zwrotu
przesyłki do Sprzedawcy lub ponownej wysyłki do Klienta). 10.
W
przypadku, gdy Sprzedawca pokryje Klientowi szkodę powstałą w czasie przewozu
Produktu, roszczenia przysługujące z tego tytułu Klientowi wobec przewoźnika, w
zakresie, w jakim zostały pokryte przez Sprzedawcę, przechodzą na Sprzedawcę.
Przejście roszczeń na Sprzedawcę nie wymaga zawarcia odrębnej umowy cesji. 11.
Sprzedawca
umożliwia odbiór osobisty zamówienia przez Klienta pod adresem ul. Jana Matejki
10 lok. 16, 41-902 Bytom, po uprzednim ustaleniu przez Klienta ze Sprzedawcą telefonicznie
lub poprzez e-mail terminu odbioru.
§6. Metody
płatności
1.
Sprzedawca
umożliwia dokonywanie płatności za zamówione Produkty: a)
w formie
przedpłaty za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych Przelewy24 prowadzonego przez PayPro S.A. ul.
Kanclerska 15, 60-327 Poznań, zgodnie z regulaminem systemu (https://www.przelewy24.pl/regulamin); b)
za
pobraniem; c)
gotówką
przy odbiorze osobistym. 2.
Klient wybierając
przedpłatę zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie trzech dni
roboczych od złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności w
zakreślonym terminie zamówienie może zostać anulowane, a Sprzedawca uprawniony
jest do odstąpienia od umowy. 3.
Sprzedawca
przystępuje do realizacji zamówienia po otrzymaniu od operatora płatności
elektronicznych informacji o poprawnej autoryzacji transakcji. W przypadku
płatności za pobraniem lub przy odbiorze osobistym Sprzedawca przystępuje do
realizacji zamówienia po jego potwierdzeniu. 4.
Dowód
zakupu jest dostarczany Klientowi wraz z Produktem lub elektronicznie na adres
e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Klient składając zamówienie na Produkty
oferowane za pośrednictwem Sklepu internetowego wyraża zgodę na otrzymywanie
faktur drogą elektroniczną bez podpisu wystawcy. 5. W przypadku wystąpienia
konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą
płatniczą, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
płatniczej Klienta.
§7. Reklamacje
Produktu
1. Zgodnie z art. 43a i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Sprzedawca
jest odpowiedzialny względem Klienta będącego konsumentem za zgodność Produktu
z umową sprzedaży.
Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się
do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak
zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony
w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do
użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające
w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z
umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub
domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku
zgodności Produktu z umową. 5. Zgłoszenie o niezgodności Produktu z umową należy
przesłać drogą elektroniczną na adres info@castoni.pl lub pisemnie na adres
siedziby Sprzedawcy. Zgłoszenie można przesłać na formularzu stanowiącym
załącznik nr 2 do Regulaminu. 6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, konsument
może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy
konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda
wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany
przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z
umową. 7. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, konsument
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do
zgodności z umową; b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z
umową; c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal,
mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową; d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle
istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania z możliwości jego naprawy lub wymiany; e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie
lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. 8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak
zgodności Produktu z umową jest nieistotny. 9. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne
wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny. 10. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie
zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub
dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. 11. Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych, Produkt
należy dostarczyć na adres: CASTONI Anna Zapart, ul. Góralska 9, 43-300
Bielsko-Biała. 12. Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie Klienta w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia
w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem. 13. Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy,
usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.
§8. Odstąpienie
od umowy sprzedaży
1.
Klientowi
będącemu konsumentem w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na
odległość bez podawania przyczyny. 3.
Prawo do
odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu
objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego
wskazaną inną niż przewoźnik. Jeżeli umowa obejmuje wiele rzeczy, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin biegnie od momentu
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części. 4.
Klient może
odstąpić od umowy składając oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr
1 do niniejszego Regulaminu, przesyłając je na adres Sprzedawcy lub drogą
elektroniczną na adres info@castoni.pl. 5.
Do
zachowania terminu określonego w pkt 3 wystarczy wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy przed jego upływem. 6.
Sprzedawca
niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7.
Sprzedawca
niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane
od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 8.
Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta, może wstrzymać
się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem
lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej. 9.
Jeżeli
Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 10.
Klient ma
obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez
Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych, od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie Produktu przed jego upływem. 11.
Klient
ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 12.
Produkt
należy dostarczyć na adres: CASTONI Anna Zapart, ul.
Góralska 9, 43-300 Bielsko-Biała lub do paczkomatu InPost BBI17N (ul. Górska 18 Bielsko-Biała) wskazując jako dane odbiorcy telefon
+48 507 185 202 oraz adres e-mail info@castoni.pl. 13.
Klient jest
zobowiązany do należytego zabezpieczenia Produktu na czas transportu.
Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem. 14.
W razie
odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 15.
Prawo do
odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów
określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m. in. w stosunku do umowy: a)
w której
przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; b)
w której
przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb.
§9.
Odstąpienie od umowy oraz
postępowanie reklamacyjne w zakresie usług elektronicznych
1.
W przypadku
umów o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i
bezterminowym (np. Konto klienta, Newsletter) Klientowi przysługuje prawo do
wypowiedzenia umowy. Klient może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem
natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając oświadczenie o wypowiedzeniu
na adres poczty elektronicznej info@castoni.pl. 2.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą
elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego
terminu wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień
niniejszego Regulaminu. 3.
W przypadku
niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych za
pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji
drogą elektroniczną na adres info@castoni.pl. 4.
Reklamacje
dotyczące Produktu Klient składa na zasadach określonych w §7 Regulaminu. 5.
Prawidłowo
złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko lub nazwa
firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty
elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego
dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. 6.
Reklamację
rozpatruje Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania reklamacji.
§10.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1.
Postanowienia
niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami w
myśl art. 221 Kodeksu cywilnego. 2.
Postanowień
niniejszego paragrafu nie stosuje się dla umów sprzedaży, jeżeli kupującym jest
osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez
nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 3.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w każdym czasie o ile Produkt
nie został wydany Klientowi, osobie trzeciej działającej w imieniu Klienta lub
przewoźnikowi realizującemu dostawę do Klienta. Odstąpienie od umowy przez
Sprzedawcę nie rodzi po stronie Klienta roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. 4.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do ograniczenia metod płatności dostępnych w Sklepie
internetowym. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do żądania przedpłaty w całości
lub części wartości zamówienia, niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu
płatności. 5.
Na
podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz Klienta
niebędącego konsumentem wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu
rękojmi. 6.
Na
podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
Klientowi, osobie trzeciej wskazanej przez Klienta lub przewoźnikowi, na
Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. 7.
Odpowiedzialność
Sprzedawcy względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do rzeczywistych
szkód poniesionych przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem umowy
przez Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w wysokości nie
większej niż wartość zamówienia złożonego przez Klienta.
§11. Odpowiedzialność
Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego treści
1.
W przypadku, gdy funkcjonalności
dostępne w Sklepie internetowym umożliwiają Klientowi zamieszczanie oraz
udostępnianie jakichkolwiek treści (tekstowych, graficznych itp.), Klient dokonuje
dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają
poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością.
Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym
celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne. 2.
Klient oświadcza, że: a)
jest uprawniony do korzystania z treści,
a ich umieszczenie oraz udostępnienie nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny
oraz za zgodą uprawnionych osób; b)
wyraża zgodę na wgląd do
opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę. 3.
Klient nie jest uprawniony do zamieszczania
danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich
bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej. 4.
Zabronione jest zamieszczanie przez
Klientów treści: a)
nawołujących
do popełnienia czynu zabronionego lub pochwalających popełnienie takiego czynu, b)
obrażających
uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie przedmiotu czci religijnej
lub miejsca służącego do celów religijnych, c)
pomawiających
inną osobę, grupy osób, instytucje, osoby prawne lub inne podmioty o takie
postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć je w opinii publicznej lub
narazić na utratę zaufania potrzebnego do wykonywania danego zawodu,
działalności czy zajmowania określonego stanowiska, d)
znieważających
lub zniesławiających inne osoby, a także godzących w dobre imię tych osób, e)
propagujących
lub nawołujących do nienawiści na tle rasowym, narodowościowym, etnicznym,
wyznaniowym albo seksualnym, f)
naruszających
prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich, g)
mających
charakter bezprawny, h)
zawierających
złośliwe oprogramowanie lub służących do wyłudzania danych, i)
mających
charakter promocyjny, reklamowy lub zawierających informacje dotyczące
działalności konkurencyjnej w stosunku do Sprzedawcy. 5.
W przypadku otrzymania powiadomienia
zgodnie z §12 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub
usuwania treści zamieszczanych przez Klientów, w szczególności w odniesieniu do
treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub
odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego
Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej
kontroli zamieszczanych treści. 6.
Klient wyraża zgodę na nieodpłatne
wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach
Strony Internetowej Sklepu.
§12.
Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1.
Klient, który uważa opublikowaną w Sklepie
internetowym treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może
przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie dotyczące tej treści na jego adres e-mail. 2.
Jeżeli zgłoszenie zawiera
elektroniczne dane kontaktowe Klienta, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła Klientowi
potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. 3.
Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie oraz
podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie w terminie od 7 do 21
dni w zależności w zależności od stopnia skomplikowania sprawy. 4.
O podjętej decyzji Sprzedawca
powiadamiania Klienta bez zbędnej zwłoki. Decyzja Sprzedawcy może polegać na moderacji
treści albo usunięciu treści albo pozostawieniu treści w Sklepie internetowym. 5.
Klient może odwołać się od decyzji Sprzedawcy
w terminie 6 miesięcy od jej otrzymania. Odwołanie powinno zawierać
wyczerpujące uzasadnienie. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie 21 dni. 6.
W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie
jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia
się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub
bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy
ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub
zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne
informacje na ten temat.
§13. Odpowiedzialność
Sprzedawcy
1.
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności
przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie) lub
działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i
realizację usług przez Sprzedawcę. 2.
Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego
przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi
przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia
społecznego lub zwyczajami. 3.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych
funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji,
przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź
zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego nie
może naruszać praw Klienta.
§14.
Własność intelektualna
1. Wszelkie treści zamieszczone w Sklepie
internetowym (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a
nie pochodzące od Klienta lub innych dostawców, korzystają z ochrony
przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy.
Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje
odpowiedzialnością cywilną oraz karną. 2. Klient zobowiązany jest do korzystania z
wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w
zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest
dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez
Sprzedawcę. 3. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym
korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych
czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw w
odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw
autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji. 4. Zabronione jest podejmowanie następujących
czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy: a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie
elektronicznie lub w inny sposób Sklepu internetowego lub jego części, a także
poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą, b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób
publikowanych w Sklepie internetowym treści, c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej
wykorzystanie w całości lub części.
§15.
Postanowienia końcowe
1.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca
powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed
wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu
nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie
obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania
stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały
zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie
wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni
kalendarzowych. 2.
W
pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają
zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego. W przypadku, gdy przepisy,
które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a
przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w
umowie zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego. 3.
Klient ma
możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń wynikających z ze składanych w Sklepie zamówień.
Należą do nich: w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów
sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy
przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej; wystąpienie z wnioskiem do
Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Katowicach o podjęcie działań
mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na podstawie Ustawy z dnia 23
września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z
2016 r., poz. 1823). 4.
Niezależnie
od pkt 3 Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika
konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. 5.
Klient
będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu
rozwiązywania sporów ze Sprzedawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 6.
Spory
powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną
poddane pod rozstrzygnięcie: a)
sądowi
powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego,
jeżeli Klient jest konsumentem, b)
sądowi
powszechnemu właściwemu według siedziby Sprzedawcy, jeżeli Klient nie jest
konsumentem. 7.
Załączniki
do Regulaminu stanowią jego integralną część. 8.
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 26 czerwca 2024 r. |